سیم و کابل مشهد

آزمایشگاه همکار سیم وکابل مشهد

سیم-و-کابل-مشهد-آزمایشگاه

آزمایشگاه اکرودیته شرکت صنایع سیم و کابل مشهد اولین دارنده گواهینامه تائید صلاحیت کشوری در شمال شرق از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به شماره ۷۳۰ است که برخوردار از تجهیزات پیشرفته و نیروی انسانی متخصص و صاحب تجربه در زمینه آزمون انواع سیم کابل مطابق استاندارد های ملی و بین المللی می‌باشد و با استقرار استاندارد ISO/IEC 17025 در سال ۱۳۹۱بر بهبود مستمر تاکید دارد. هدف اصلی آن کنترل فعالیت آزمایشگاه‌ از دو منظر کیفی و فنی است. مهم‌ترین دستاورد انطباق یک آزمایشگاه با این استاندارد، اطمینان از دقت و صحت نتایج آزمون مربوطه است.

این آزمایشگاه ، واجد کلیه خصوصیات خواسته شده در استاندارد ۱۷۰۲۵ است . و تدوین خط مشی، بیانیه مدیریت، نظام‌نامه و روش‌های اجرایی، همچنین تهیه دستور العمل‌ های مورد نیاز این استاندارد انجام شده است و الزامات این استاندارد را اجرایی نموده است . ضمنا بر اساس خط مشی تدوین شده به وسیله ریاست محترم ،  آزمایشگاه موظف است کلیه فعالیت های خود را بر اساس الزامات این استاندارد اجرایی نماید و نهایتا استقرار این استاندارد موجب :

اکنون آزمایشگاه اکرودیته شرکت صنایع سیم و کابل مشهد به عنوان آزمایشگاه نمونه سال ۱۳۹۲ , مفتخر است اعلام دارد آماده همکاری و ارائه خدمات به سایر نهادهای دولتی و شرکتهای خصوصی من جمله ادارات استاندارد استانها ، گمرکات کشور ، تولید کنندگان سیم و کابل ، شرکتهای توزیع برق و برق منطقه ای و پیمانکاران صنعت ساختمان و برق می باشد .

این آزمایشگاه تائید صلاحیت خود را در خصوص بند ۱ و بند ۲ به شرح ذیل اعلام می دارد :

بند ۱ : سیم و کابلها با عایق پلی ونیل کلراید با ولتاژ اسمی تاوخود  750/450 ولت ( استاندارد سری ۶۰۷ )

بند ۲ : سیمها و کابلها با ولتاژ اسمی ۱ کیلو ولت و ۳ کیلو ولت

قسمت ۱ – استاندارد ۱- ۳۵۶۹ ( سیمها و کابلها با عایق HFFR  ، HEPR ، EPR ، XLPE ، PE ، PVC )

همچنین این آزمایشگاه قابلیت انجام آزمون کلیه سیمهای لخت هوائی مسی ، آلومینیومی AAC ، ACSR ، و سیمهای خودروئی،کابلهای مخابراتی و کابلهای کواکسیال مطابق با استانداردهای ASTM ، DIN ، BS ، IEC ، JIS و  هرگونه مشاوره و راهنمائی در باره انواع سیم و کابل و آزمونهای مربوطه و کاربرد سیم و کابل را نیز دارا می باشد .

در پایان امیدواریم بتوانیم با همکاری با شما عزیزان گامی در جهت استاندارد سازی محصولات داخلی  و دستیابی به بازارهای جهانی و کسب اعتبار و کلاس جهانی برای محصولات داخلی و حقوق مصرف کنندگان برداریم .  

فهرست  آزمونهای قابل انجام در آزمایشگاه سیم وکابل مشهد

 

 

آزمونهای ابعادی

ساختمان

نشانه گذاری

کاربرد عایق

قطر هادی

ضخامت متوسط

ضخامت حداقل

قطر خارجی

 

 

 

 

 

آزمون ویژگیهای مکانیکی

استقامت کششی قبل و بعد از کهنگی

ازدیاد طول قبل و بعد از کهنگی

دامنه تغییرات استقامت کششی و ازدیاد طول

تلفات جرم در کوره هوا

وزن مخصوص

فشار در دمای بالا

شوک حرارتی

گرما سختی 

انتشار شعله

خمش در دمای پایین

ضربه در دمای پایین

انعطاف پذیری

آزمون جداسازی رشته ها

آزمون گرما سختی

آزمون جمع شوندگی

آزمونهای الکتریکی

مقاومت اهمی هادی

مقاومت عایقی در دمای محیط

مقاومت عایقی در بیشترین دمای هادی در شرایط کار عادی

آزمون ولتاژ ۴ ساعته

مقاومت ویژه حجمی

ثابت مقاومت عایق

آزمون جذب اب